Jak często uczestniczyć w szkoleniach dla managerów?
13 grudnia 2022 Artykuł sponsorowany

Jak często uczestniczyć w szkoleniach dla managerów?

Jak podaje Forbes, aż 98% liderów uważa, że ich firmy potrzebują większej ilości szkoleń dla managerów. Głównym powodem wysokiego zapotrzebowania na tego typu inicjatywy rozwojowe jest fakt, że szkolenia managerskie pozwalają kierownikom na średnich szczeblach skuteczniej radzić sobie z najistotniejszymi kwestiami w organizacji, takimi jak rozwiązywanie konfliktów, przyciąganie, zatrzymywanie i wzmacnianie talentów czy efektywne zarządzanie czasem oraz projektami.

Dlaczego szkolenia dla managerów są obecnie tak istotne

Rozwijanie kompetencji managerskich – za pomocą m.in. coachingu, mentoringu czy szkoleń online oraz offline – pozwala wzmacniać kluczowe aspekty funkcjonowania organizacji. Można wymienić tu np. poprawę skuteczności realizowanych celów i wyników finansowych. Ale też sprawniejsze zarządzanie zasobami (m.in. czasem, kosztami, energią pracowników, wiedzą), czy lepsze radzenie sobie z przeprowadzaniem zmian i transformacji wewnątrz firmy.

Okazuje się także, że działania i kompetencje managerów mają nierozerwalny związek z poziomem zaangażowania w zespole. Liderzy, którzy doskonalą swoje umiejętności i kreują przyjazne miejsce pracy, mogą pochwalić się wysokim poziomem zadowolenia pracowników i ich proaktywną postawą. Właśnie dlatego częsty udział w szkoleniach dla managerów i pogłębianie swoich mocnych stron może mieć przełożenie na zaangażowanie i skuteczność zespołów.

Jak często manager powinien uczestniczyć w szkoleniach?

Mogłoby się wydawać, że jak najczęściej i to przez cały czas pełnienia swojej roli. Rzeczywistość jest jednak inna, a wcześniej przytoczone badania pokazują, że 87% kierowników średniego szczebla żałuje, że organizacja nie zaoferowała im szkoleń managerskich z zakresu zarządzania, gdy pierwszy raz objęli oni funkcję lidera zespołu. Braki w obszarze rozwoju kadry managerskiej widać już na początkowym etapie ich pracy, nie mówiąc już o dalszych latach, w których ilość obowiązków i odpowiedzialności wzrasta. Rozwija się także sama branża, dlatego stałe aktualizowanie wiedzy wydaje się koniecznością.

Instytut Gallupa wykazał także, że to właśnie managerowie są najsilniej narażeni na wypalenie, ponieważ są grupą, która w porównaniu do innych pracowników, najrzadziej może robić w pracy to, co umie i lubi najbardziej. A skoro to od nich zależy kondycja organizacji, to powinni oni mieć możliwość wykorzystywania swoich mocnych stron i rozwijania talentów wewnątrz firmy. Szkolenia dla managerów powinny być cykliczne i odbywać się minimum raz na kwartał. Obecnie istnieje wiele różnych form zdobywania nowej wiedzy, m.in. aplikacje zarządzania wiedzą, które znacznie ułatwiają sprawę.

Rozwój managera powinien być ciągły

Warto, aby każde działanie rozwojowe realizowane w organizacji, np. szkolenie dla managerów, było częścią większej całości. Strategia rozwoju liderów powinna uwzględniać nie tylko osobiste aspiracje danego kierownika, ale także strategiczne cele, jakie chce osiągnąć organizacja. Dzięki temu w momencie zmian lub w sytuacji kryzysowej – manager będzie wyposażony w wachlarz kompetencji, które pomogą mu uporać się z wyzwaniem.

Szkolenia managerskie realizowane ad hoc nie będą skuteczne, jeżeli managerowie nie będą mieli okazji na przetestowanie nowych umiejętności w praktyce. Powinni oni również na bieżąco poznawać nowe narzędzia i rozwiązania w ich branży, aby zniwelować dług technologiczny organizacji i być zawsze o krok przed konkurencją. Odpowiedź na pytanie – jak często uczestniczyć w szkoleniach dla managerów jest zatem jasna – tak często, jak jest to możliwe.



Polecane

Biznes i technika

Skup się na rozwoju biznesu, czyli jak zlecić usługi na zewnątrz firmy

Przedsiębiorca samodzielnie zajmujący się wszystkimi obszarami działalności firmy ma na głowie bardzo wiele. Co gorsza, musi być specjalistą w wielu, często zupełnie odmiennych dziedzinach. Poza działaniami operacyjnymi, zajmuje się też

Biznes i technika

Jak rzetelnie informować Klientów o Twoich usługach

Zależy Ci na uczciwym zaprezentowaniu oferty? To już połowa sukcesu, ponieważ klienci doceniają uczciwość. Jednak jak się okazuje, nie zawsze rzetelne informowanie o usługach jest proste. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Biznes i technika

Działalność gospodarcza w domu – jak ją rozliczać?

Wielu przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą decyduje się na założenie firmy we własnym domu lub mieszkaniu. To rozwiązanie ma wiele korzyści, a jedną z bardziej istotnych jest możliwość wliczenia w

Biznes i technika

Półkowe regały magazynowe – optymalizacja przestrzeni magazynowej

Półkowe regały magazynowe to bardzo popularne rozwiązanie w magazynach i centrach dystrybucyjnych. Pozwalają na efektywne wykorzystanie przestrzeni magazynowej oraz umożliwiają łatwy dostęp do przechowywanych przedmiotów. W tym artykule omówimy zalety

Biznes i technika

Mała księgowość – co to takiego

Każdy przedsiębiorca musi prowadzić księgowość w swoim przedsiębiorstwie. W księgach rachunkowych musi być zapisany chronologiczny spis zdarzeń. Księgi powinny łączyć poszczególne zdarzenia z odpowiadającymi im dowodami księgowymi. Prowadzenie ewidencji księgowej

Biznes i technika

Lada sklepowa – meble do sklepu

W dobie rosnącej konkurencji w sektorze handlu detalicznego pierwsze wrażenie może znacząco wpłynąć na lojalność klienta wobec konkretnego sklepu bądź sieci sklepów. Centralnym punktem każdej placówki handlowej, w którym nawiązuje