Jak często uczestniczyć w szkoleniach dla managerów?
13 grudnia 2022 Artykuł sponsorowany

Jak często uczestniczyć w szkoleniach dla managerów?

Jak podaje Forbes, aż 98% liderów uważa, że ich firmy potrzebują większej ilości szkoleń dla managerów. Głównym powodem wysokiego zapotrzebowania na tego typu inicjatywy rozwojowe jest fakt, że szkolenia managerskie pozwalają kierownikom na średnich szczeblach skuteczniej radzić sobie z najistotniejszymi kwestiami w organizacji, takimi jak rozwiązywanie konfliktów, przyciąganie, zatrzymywanie i wzmacnianie talentów czy efektywne zarządzanie czasem oraz projektami.

Dlaczego szkolenia dla managerów są obecnie tak istotne

Rozwijanie kompetencji managerskich – za pomocą m.in. coachingu, mentoringu czy szkoleń online oraz offline – pozwala wzmacniać kluczowe aspekty funkcjonowania organizacji. Można wymienić tu np. poprawę skuteczności realizowanych celów i wyników finansowych. Ale też sprawniejsze zarządzanie zasobami (m.in. czasem, kosztami, energią pracowników, wiedzą), czy lepsze radzenie sobie z przeprowadzaniem zmian i transformacji wewnątrz firmy.

Okazuje się także, że działania i kompetencje managerów mają nierozerwalny związek z poziomem zaangażowania w zespole. Liderzy, którzy doskonalą swoje umiejętności i kreują przyjazne miejsce pracy, mogą pochwalić się wysokim poziomem zadowolenia pracowników i ich proaktywną postawą. Właśnie dlatego częsty udział w szkoleniach dla managerów i pogłębianie swoich mocnych stron może mieć przełożenie na zaangażowanie i skuteczność zespołów.

Jak często manager powinien uczestniczyć w szkoleniach?

Mogłoby się wydawać, że jak najczęściej i to przez cały czas pełnienia swojej roli. Rzeczywistość jest jednak inna, a wcześniej przytoczone badania pokazują, że 87% kierowników średniego szczebla żałuje, że organizacja nie zaoferowała im szkoleń managerskich z zakresu zarządzania, gdy pierwszy raz objęli oni funkcję lidera zespołu. Braki w obszarze rozwoju kadry managerskiej widać już na początkowym etapie ich pracy, nie mówiąc już o dalszych latach, w których ilość obowiązków i odpowiedzialności wzrasta. Rozwija się także sama branża, dlatego stałe aktualizowanie wiedzy wydaje się koniecznością.

Instytut Gallupa wykazał także, że to właśnie managerowie są najsilniej narażeni na wypalenie, ponieważ są grupą, która w porównaniu do innych pracowników, najrzadziej może robić w pracy to, co umie i lubi najbardziej. A skoro to od nich zależy kondycja organizacji, to powinni oni mieć możliwość wykorzystywania swoich mocnych stron i rozwijania talentów wewnątrz firmy. Szkolenia dla managerów powinny być cykliczne i odbywać się minimum raz na kwartał. Obecnie istnieje wiele różnych form zdobywania nowej wiedzy, m.in. aplikacje zarządzania wiedzą, które znacznie ułatwiają sprawę.

Rozwój managera powinien być ciągły

Warto, aby każde działanie rozwojowe realizowane w organizacji, np. szkolenie dla managerów, było częścią większej całości. Strategia rozwoju liderów powinna uwzględniać nie tylko osobiste aspiracje danego kierownika, ale także strategiczne cele, jakie chce osiągnąć organizacja. Dzięki temu w momencie zmian lub w sytuacji kryzysowej – manager będzie wyposażony w wachlarz kompetencji, które pomogą mu uporać się z wyzwaniem.

Szkolenia managerskie realizowane ad hoc nie będą skuteczne, jeżeli managerowie nie będą mieli okazji na przetestowanie nowych umiejętności w praktyce. Powinni oni również na bieżąco poznawać nowe narzędzia i rozwiązania w ich branży, aby zniwelować dług technologiczny organizacji i być zawsze o krok przed konkurencją. Odpowiedź na pytanie – jak często uczestniczyć w szkoleniach dla managerów jest zatem jasna – tak często, jak jest to możliwe.



Polecane

Biznes i technika

Jak zyskać pewność, że firma działa zgodnie z prawem?

Każdemu przedsiębiorcy powinno zależeć, aby jego firma działała zgodnie z prawem. Okazuje się jednak, że nie zawsze przestrzeganie przepisów jest proste. Nie chodzi nawet o celowe łamanie prawa, ale o

Biznes i technika

Programy lojalnościowe dla firm: Jak zwiększyć sprzedaż i utrzymać lojalność klientów?

Konkurencja na rynku jest dziś ostrzejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Klienci mają szeroki wybór produktów i usług, a ich lojalność jest jednym z najbardziej pożądanych przez przedsiębiorców składników sukcesu. Programy lojalnościowe

Biznes i technika

Podsłuch w biurze – fikcja czy rzeczywistość?

Urządzenia podsłuchowe to już od lat sprzęt zupełnie inny jaki oglądamy w filmach szpiegowskich i sensacyjnych. Są proste w obsłudze, niewielkich rozmiarów i mogą być zainstalowane bez specjalistycznego przygotowania. Można

Porady

Web 3.0 – czym jest Internet trzeciej generacji

Technologiczny postęp nieustannie nas zaskakuje. Coraz to nowsze innowacje i udogodnienia są dostępne dla szerokiego grona odbiorców. Jak się okazuje, możemy już mówić o Internecie trzeciej generacji, czyli sieci przyszłości.

Biznes i technika

Jak powstaje piasek?

Niewątpliwie większość osób kojarzy piasek głównie z plażą. Niemniej jest to też materiał budowlany, wykorzystywany w branży niezwykle często. Jednak skąd właściwie bierze się piasek. Czym on jest i w

Biznes i technika

Co to jest podatek VAT i kiedy się go stosuje?

W naszym systemie podatkowym istnieje wiele danin. Część z nich opłacają wszystkie osoby fizyczne, inne są skierowane do przedsiębiorców. Jedną z podstawowych danin jest podatek VAT. Warto nieco bliżej przyjrzeć