Audyt SEO a SXO – porównanie

Audyt SEO a SXO – porównanie

Wiesz, co to SEO? To pojęcie, które funkcjonuje w świecie marketingu internetowego już od wielu lat. Dlatego nawet, jeśli na co dzień masz niewiele do czynienia z komputerami, mniej więcej orientujesz się, czym jest pozycjonowanie. Jednak obecnie nie wystarcza ono już, aby dotrzeć do klientów. Na znaczeniu zyskuje SXO. Działania w tym zakresie również rozpoczynają się od audytu. Co on obejmuje i czym różni się od tego przeprowadzanego na potrzeby SEO? Zobacz!

SXO – co to w ogóle jest?

SXO to skrót od angielskiego określenia Search Experience Optimization. Na polski można to przetłumaczyć jako „optymalizacja doświadczeń użytkownika”, którzy odwiedzają daną stronę www. A po ludzku? Chodzi o to, aby osoba, która za pośrednictwem Google przechodzi do Twojego serwisu znalazła w nim to, czego szuka. Powinna to zrobić szybko, wygodnie i nie napotykając żadnych barier po drodze.

Osiągnięcie takiego celu jest ważne nie tylko, aby było „miło i przyjemnie”. Jest to niezwykle istotne z biznesowego punktu widzenia. Jak dokładniej? To proste! Kiedy potencjalny klient dostanie na odwiedzanej stronie to, co jest jej potrzebne, będzie bardziej skłonny do dokonania zakupu.

Można więc powiedzieć, że SXO łączy wymagania SEO z tymi z obszaru UX, a w efekcie pozwala:

  • skuteczniej zdobywać lepsze pozycje w rankingu Google (algorytmy tej wyszukiwarki kładą coraz większy nacisk na precyzję wyświetlanych wyników i ich dopasowanie do intencji użytkownika, który wpisał jakieś hasło w serwisie);
  • zachęcać klientów do przechodzenia na Twoją stronę oraz do tego, aby pozostali tam na dłużej i ostatecznie dokonali konwersji.

Aby tak się stało, firmowy serwis musi być dostosowany do wymogów SXO. Ta kwestia jest weryfikowana w ramach audytu.

Audyt SEO a SXO – czym to się różni?

Można śmiało powiedzieć, że audyt SXO ma znacznie szerszy zakres niż typowy audyt SEO. Na czym dokładnie polega różnica? Eksperci weryfikują o wiele więcej elementów. Tych, które wpływają na:

  • widoczność Twojej strony w Google;
  • to, czy klienci klikną w link do Twojej oferty;
  • to, jak długo odbiorcy pozostaną na Twojej stronie i jakie kolejne kroki wykonają;
  • decyzje zakupowe Twoich potencjalnych klientów.

W praktyce audyt SXO obejmuje:

  • weryfikację podejmowanych działań SEO – podobnie jak przy audycie skoncentrowanym na pozycjonowaniu sprawdza się np. widoczność serwisu w Google, jego techniczne dostosowanie do SEO, responsywność czy nasycenie treści słowami kluczowymi;
  • sprawdzenie dopasowania treści w serwisie do tego, czego poszukują Twoi klienci – sprawdza się m.in. jej przejrzystość, dobór słów kluczowych do intencji wyszukiwania typowych dla Twoich grup docelowych, merytorykę, styl i język przekazu etc.;
  • ocenę layoutu strony www – pod kątem jej klarowności, dostosowania do otwierania serwisu na różnych urządzeniach, wygody obsługi interfejsu, łatwości wyszukiwania informacji itp.;
  • sprawdzenie technicznych aspektów działania strony – np. szybkości ładowania, liczby błędów, bezpieczeństwa.

Specjaliści patrzą na wszystkie te elementy pod kątem budowania pozytywnego doświadczenia klienta. Ma on się poczuć na Twojej stronie „jak w domu” – tak, by poprowadziła go przez kolejne etapy lejka marketingowego, aż do zakupu.

Czy zatem warto się zdecydować na audyt SXO? Zdecydowanie tak. To narzędzie, które może być pomocne firmom z wielu branż. Jeśli masz wątpliwości, czy Ty też go potrzebujesz, skonsultuj się z zaufaną agencją digital marketingu. Specjaliści podpowiedzą, jakie jest najlepsze rozwiązanie.

#Artykuł sponsorowany


Polecane

Biznes i technika

CFD – jak grać na kontraktach terminowych i nie stracić kapitału

Mimo że kontrakty CFD są stosunkowo łatwe do nabycia i posiadania, to inwestowanie w nie nie jest takie proste. Aby uzyskać dochody, musisz mieć świadomość, jak działają kontrakty CFD, a

Biznes i technika

Najtrudniejsze słowa w języku hiszpańskim

Zasadniczo nauka hiszpańskiego jest prosta, ze względu na prostotę tego języka. Ani gramatyka ani też słownictwo nie są wymagające. Niemniej zdarzają się wyjątki, a mianowicie słowa, których zapamiętanie przysparza problemów

Biznes i technika

Dlaczego księgowy program dla firmy ułatwia pracę?

Obecnie programy dla firm odgrywają kluczową rolę w większości przedsiębiorstw. usprawniają pracę małych, średnich i dużych firm. Wśród programów wykorzystywanych przez firmy, na pierwszy plan wysuwa się oprogramowanie księgowe. Dlaczego

Biznes i technika

Elementy operatu wodnoprawnego – na co trzeba zwrócić uwagę?

Aby móc użytkować wody powierzchniowe lub gruntowe, konieczne jest uzyskanie stosownego pozwolenia. Niemniej nie jest to możliwe bez operatu wodnoprawnego. Czym on jest i co powinien zawierać? Kto przygotowuje operat

Biznes i technika

Mała księgowość – co to takiego

Każdy przedsiębiorca musi prowadzić księgowość w swoim przedsiębiorstwie. W księgach rachunkowych musi być zapisany chronologiczny spis zdarzeń. Księgi powinny łączyć poszczególne zdarzenia z odpowiadającymi im dowodami księgowymi. Prowadzenie ewidencji księgowej

Biznes i technika

Archiwizacja dokumentów- na czym polega i jak powinna być przeprowadzana?

Konieczność archiwizacji dokumentów dotyczy wszystkich firm. Na ogół nie jest to możliwe, aby w toku prowadzenia własnej działalności nie powstawały żadne dokumenty, które nie wymagałyby przechowywania. Im większe i starsze