Audyt SEO a SXO – porównanie
17 stycznia 2023 Artykuł sponsorowany

Audyt SEO a SXO – porównanie

Wiesz, co to SEO? To pojęcie, które funkcjonuje w świecie marketingu internetowego już od wielu lat. Dlatego nawet, jeśli na co dzień masz niewiele do czynienia z komputerami, mniej więcej orientujesz się, czym jest pozycjonowanie. Jednak obecnie nie wystarcza ono już, aby dotrzeć do klientów. Na znaczeniu zyskuje SXO. Działania w tym zakresie również rozpoczynają się od audytu. Co on obejmuje i czym różni się od tego przeprowadzanego na potrzeby SEO? Zobacz!

SXO – co to w ogóle jest?

SXO to skrót od angielskiego określenia Search Experience Optimization. Na polski można to przetłumaczyć jako „optymalizacja doświadczeń użytkownika”, którzy odwiedzają daną stronę www. A po ludzku? Chodzi o to, aby osoba, która za pośrednictwem Google przechodzi do Twojego serwisu znalazła w nim to, czego szuka. Powinna to zrobić szybko, wygodnie i nie napotykając żadnych barier po drodze.

Osiągnięcie takiego celu jest ważne nie tylko, aby było „miło i przyjemnie”. Jest to niezwykle istotne z biznesowego punktu widzenia. Jak dokładniej? To proste! Kiedy potencjalny klient dostanie na odwiedzanej stronie to, co jest jej potrzebne, będzie bardziej skłonny do dokonania zakupu.

Można więc powiedzieć, że SXO łączy wymagania SEO z tymi z obszaru UX, a w efekcie pozwala:

  • skuteczniej zdobywać lepsze pozycje w rankingu Google (algorytmy tej wyszukiwarki kładą coraz większy nacisk na precyzję wyświetlanych wyników i ich dopasowanie do intencji użytkownika, który wpisał jakieś hasło w serwisie);
  • zachęcać klientów do przechodzenia na Twoją stronę oraz do tego, aby pozostali tam na dłużej i ostatecznie dokonali konwersji.

Aby tak się stało, firmowy serwis musi być dostosowany do wymogów SXO. Ta kwestia jest weryfikowana w ramach audytu.

Audyt SEO a SXO – czym to się różni?

Można śmiało powiedzieć, że audyt SXO ma znacznie szerszy zakres niż typowy audyt SEO. Na czym dokładnie polega różnica? Eksperci weryfikują o wiele więcej elementów. Tych, które wpływają na:

  • widoczność Twojej strony w Google;
  • to, czy klienci klikną w link do Twojej oferty;
  • to, jak długo odbiorcy pozostaną na Twojej stronie i jakie kolejne kroki wykonają;
  • decyzje zakupowe Twoich potencjalnych klientów.

W praktyce audyt SXO obejmuje:

  • weryfikację podejmowanych działań SEO – podobnie jak przy audycie skoncentrowanym na pozycjonowaniu sprawdza się np. widoczność serwisu w Google, jego techniczne dostosowanie do SEO, responsywność czy nasycenie treści słowami kluczowymi;
  • sprawdzenie dopasowania treści w serwisie do tego, czego poszukują Twoi klienci – sprawdza się m.in. jej przejrzystość, dobór słów kluczowych do intencji wyszukiwania typowych dla Twoich grup docelowych, merytorykę, styl i język przekazu etc.;
  • ocenę layoutu strony www – pod kątem jej klarowności, dostosowania do otwierania serwisu na różnych urządzeniach, wygody obsługi interfejsu, łatwości wyszukiwania informacji itp.;
  • sprawdzenie technicznych aspektów działania strony – np. szybkości ładowania, liczby błędów, bezpieczeństwa.

Specjaliści patrzą na wszystkie te elementy pod kątem budowania pozytywnego doświadczenia klienta. Ma on się poczuć na Twojej stronie „jak w domu” – tak, by poprowadziła go przez kolejne etapy lejka marketingowego, aż do zakupu.

Czy zatem warto się zdecydować na audyt SXO? Zdecydowanie tak. To narzędzie, które może być pomocne firmom z wielu branż. Jeśli masz wątpliwości, czy Ty też go potrzebujesz, skonsultuj się z zaufaną agencją digital marketingu. Specjaliści podpowiedzą, jakie jest najlepsze rozwiązanie.



Polecane

Porady

Kolonizacja Wszechświata – dlaczego miliarderzy inwestują w kosmos

Kolonizacja Wszechświata to przedsięwzięcie, które podejmują miliarderzy inwestujący w kosmos. Obecnie, kiedy głównymi problemami świata jest brak wody, żywności i energii, kolonizacja jest uznawana za jedyną szansę na przetrwanie ludzkości.

Porady

Skuteczny marketing wideo w internecie

Być może próbowałeś już konwencjonalnych form marketingu. Marketing wideo jest jednym z najlepszych nowoczesnych marketingów. Czytaj dalej, aby nauczyć się właściwego sposobu korzystania z porad marketingu wideo. Jeśli myślisz o

Biznes i technika

Jak zyskać pewność, że firma działa zgodnie z prawem?

Każdemu przedsiębiorcy powinno zależeć, aby jego firma działała zgodnie z prawem. Okazuje się jednak, że nie zawsze przestrzeganie przepisów jest proste. Nie chodzi nawet o celowe łamanie prawa, ale o

Biznes i technika

Szafy chłodnicze gastronomiczne – jaki model wybrać?

Szafy chłodnicze gastronomiczne to profesjonalne lodówki, które są niezbędne w wielu lokalach. To właśnie dzięki nim możemy w bezpieczny sposób przechowywać liczne produkty spożywcze, warzywa, owoce, mięsa, ryby, a nawet

Biznes i technika

Kancelaria Prawna: Partner w Dziedzinie Prawa i Sprawiedliwości

Kancelaria prawna to miejsce, gdzie specjaliści prawnicy świadczą różnorodne usługi prawne dla klientów indywidualnych i firm. Stanowią one kluczowe ogniwo w systemie prawnym, zapewniając nie tylko wsparcie w obszarze prawnym,

Biznes i technika

Jak dbać o ubrania ochronne w pracy?

Niektóre zawody wymagają korzystania ze specjalnych ubrań ochronnych. To specjalistyczne ciuchy, dostosowane do pełnionych przez pracowników zadań. Niemniej aby dobrze pełniły swoje funkcje, muszą być zachowane w odpowiednim stanie. Jak